2013. szeptember 6., péntek

Szülinapi torta 2


Amint ígértem itt a másik torta, amit kipróbáltam. Ez egy fondanttal bevont torta volt. A fondantot magam készítettem, mert úgy gondoltam, jobb a házi készítésű, mint a kész termék. Bár időben többe tellett, megérte kipróbálni:

Hozzávalok:

Piskóta:
6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
1 vaníliás cukor
1 tasak sütőpor
2 evőkanál olaj
(ha kakaós piskótát készítek, akkor csak 5 kanál lisztet teszek és egy kanál kakaót)

A piskóta elkészítését nem írom le, sok helyen megtalálható az interneten.
Én egy 26 cm átmérőjű, kapcsos tortaformába sütöttem meg.

Krém:
20 dkg cukor
2 ek víz
2 ek tej
2 ek kakaó
20 dkg vaj (én margarinnal készítettem)
3 tojás
1,5 csapott ek liszt (15 g)
ízlés szerint rum

Ezt a krémet innen néztem http://kiskukta.blogspot.ro/2009/08/csoki-torta.html . Az elkészítését ezért nem írom le, hiszen Kiskukta megteszi, olvassátok el nála :)

Fondant:
150 g üzleti pillecukor (marsmallow)
porcukor (legaláb fél kg, de lehet, hogy többet is felvesz)
1-2 ek víz
kikenéshez margarin

Vettem egy mikroba tehető tálat, jó alaposan kikentem margarinnal (de pálma olajjal is lehet). A pillecukrot szépen beledaraboltam a tálba, hozzá tettem a vizet s betettem a mikroba. 600 W-on forgattam míg úgy láttam, hogy megdagad, felfújódik, ekkor megkavartam egy spatulával (lehet bemargarinozott fakanállal is), addig kavartam míg az egész szinte folyékonnyá nem lett.
Utána elkezdtem beleszitálni a porcukrot s  addig kavargattam míg keményedni nem kezdett, ekkor kiborítottam egy lapra, amire ugyancsak szórtam porcukrot és elkezdtem óvatosan összegyúrni, mivel nagyon ragad. A kezem és a lapot folyton cukroztam így nem tapad rám annyira. Addig gyúrtam, amíg gyurma állaga lett, ekkor betettem egy zacskóba és kábé 6 órát pihenni hagytam. Majd átgyúrtam az egészet, három részre osztottam. Egy rész fehér maradt, a másik kettőt színeztem. A színezékkel még meg kell tanulnom bánni, mert bár keveset tettem belőle, nagyon sötét színeket kaptam. Legközelebb talán jobban megy majd :) A színezett fondantot ugyancsak átgyúrtam, hogy a színe egyenletes legyen. Pocukrozott lapon kinyújtottam, formáztam (a sodrófát is porcukroztam).


A piskótát kettévágtam, a kész krémet két fele osztottam, felét a piskótába tettem, másik felével pedig kívülről bevontam a tortát. Majd hűtőbe tettem, és hagytam, hogy kicsit rádermedjen. Így könnyebb volt a fondantot is rátenni.
A lila fondantból, nyújtás után kört vágtam (a kapcsos formával), ez került a torta tetejére, a zöld szín az oldalára, míg a fehérből virágok születtek. Ilyen lett a végeredmény (az íze pedig nagyon jó volt – merthogy ez is hamar elfogyott):



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése