2014. március 19., szerda

Négy évszak

Tél végén, tavasz elején, de mindig terítéken az óvodákban az évszakok téma. S bár valószínű, hogy most inkább a tavasz, és a közelgő Húsvét az, amiről tanultok, beszélgettek, gondoltam mégis megosztom veletek az évszakokat ábrázoló dekorációimat :)
Az Évszak Tündéreket, még akkor készítettem, amikor elkezdtem óvónőként dolgozni. Az akkori kolleganőmnek voltak valami hasonló tündérei s annyira megtetszettek, hogy a magam módján én is elkészítettem őket színes kartonból és szalvétából:

A négy Tündér együtt.

Tavasz:

Nyár:

Ősz:

Tél:

Ezek az évszak-spirálok nemrég készültek. Az egyszerűségre törekedtem, de természetesen sok módon lehet őket készíteni, díszíteni (nem sikerült őket egymás mellett lefényképeznem, s valamiért a színek sem lettek az igaziak).

Tavasz:


Nyár:


Ősz:


 Tél:



S ha már évszakok, akkor ide is illik egy versike:

Markó B: Milyen legyen az újesztendő?

Ha tél, hát legyen csupa hó
Szánkózni, csuszkázni való,
Rázzon nyakunkba zúzmarát,
S virágozzék a jégvirág.

Ha tavasz, legyen csupa zöld,
Vegyen fel új ruhát a föld
Szelek cibálják fűhaját,
S madarak lessék óhaját.

Ha nyár, hát legyen csupa fény,
Rigó fütyüljön ághegyén
Tanuljátok víg dalát,
Keljetek útra cimborák.

Ha ősz, hát legyen csupa méz,
Arany a napja, holdja méz,
Gyümölcse édes, kedve nagy,
S ne csípje fülünket a fagy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése